Un autre regard sur la parentalité... - Université de Lorraine Access content directly
Master Thesis Year : 2019

Another look at parenthood....

Un autre regard sur la parentalité...

Abstract

Support for parenthood is not a homogeneous and fixed act. Indeed, from a historical and epistemological point of view, the family, like parenthood, is a construction that takes place and evolves with social and societal changes with impacts on the family sphere. Thus, in this context of movement, movement and change, we have asked ourselves about the challenges of this support for families for public authorities, professionals and parents.
Le soutien à la parentalité n'est pas un acte homogène et figé. En effet, d'un point de vue historique et épistémologique, la famille comme la parentalité est une construction qui s'opèrent et évoluent avec les changements sociaux et sociétaux avec des impacts sur la sphère familiale. C'est ainsi que, dans ce contexte de mouvance, de mouvement et de changement, nous nous sommes interrogés sur les enjeux de cet accompagnement les familles pour les pouvoirs publics, les professionnels et les parents.
No file

Dates and versions

hal-02281509 , version 1 (09-09-2019)

Identifiers

  • HAL Id : hal-02281509 , version 1

Intranet access

Cite

Alexandra Simon. Un autre regard sur la parentalité... : pour tenter une cohérence entre le savoir et l'action. Sociologie. 2019. ⟨hal-02281509⟩
126 View
0 Download

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More